Advanced Search
Search Results
5 total results found
Brukerinnsikt om lesing og skanning av sider
Elever starter gjerne med å skrolle og se hvor mye det er på ei side før de starter å lese. De bruker mellomtitler for å skaffe seg oversikt over innholdet. Varmekart har vist oss at dersom artikkelen blir for lang, er det mange som gir seg før artikkelens slu...
Brukerinnsikt om fagstoff og oppgaver på samme side
Vi har ikke gjort en systematisk test av kombinasjon av fagstoff og oppgaver, men vi har notert ned tilbakemeldinger fra elevene om dette når vi har testet ressurser med både fagstoff og oppgaver på samme side. Det kan ha vært en side som hovedsaklig er fagsto...
Brukerinnsikt om tekst i fagartikkel
Selv om vi ikke drar på brukertester for å teste tekstlengde, kommer det nesten alltid opp som tema fra elevene. De gir uttrykk for at de ikke ønsker for lange tekster. Språkteamet anbefaler at NDLA-artikler ikke bør være lengre enn 800 ord. I noen tilfeller e...
Tekststruktur og lister
Avsnitt Del lange tekster inn i avsnitt. Sørg for at avsnittene har logisk rekkefølge. Tenk maks tre avsnitt per underoverskrift. Avsnitt skal skilles med blank linje. Ha tre til fem setninger i hvert avsnitt. Den første setningen...
Overskriftsnivå i ressurser (duplikat)
Erstattet av https://kvalitet.ndla.no/books/produsere-innhold-i-ed/page/formateringsmenyen