Advanced Search
Search Results
6 total results found
Kvalitet i kodekammer
1. Innledning Et kodekammer består av ett eller flere 360-rom (H5P) der elevene skal komme frem til koder som gjør at de kan navigere videre i rommene. Det kan brukes på mange ulike måter, og i mange ulike fag. Kodekammer er store og tidkrevende produksjoner,...
Brukerinnsikt om interaktivt innhold
Mange elever setter pris på interaktive elementer. Interaktivt innhold lar elevene "gjøre noe". Det er viktig at interaktivt innhold har en funksjon, at det er lett å bruke og forstå, og at vi gjør det universelt utformet. Noen ganger er det en innholdstype so...
Uu: H5P (generelt)
Denne siden er ganske generell og det vil på sikt bli laget mer detaljerte sider om ulike H5P-typer. Slik som når og hvordan vi skal bruke de ulike og hva vi må tenke på når det gjelder uu. Jevnt over er H5P-er utfordrende når det gjelder universell utforming...
Uu: kodekammer
NDLA Virtual Tour (360) og uu I utgangspunktet er kodekammer problematisk med tanke på universell utforming. Det inneholder mange ulike medietyper, og brukeren skal forflytte seg mellom flere rom i kodekammeret. Mye av innholdet er ikke-tekstlig. WCAG 1.1.1 e...
Kvalitet i interaktivt innhold (generelt)
1. Innledning Interaktivt innhold er en samlebetegnelse på veldig varierte innholdstyper, og dermed finnes det utallige måter å bruke det på. Elever setter ofte pris på interaktivt innhold, siden det gjør at de kan være aktive og interagere med nettsiden. Det...
Parallellitetskrav og unntak for kjeldestoff
Hovudregel parallellitetskrav Alle læringsressursar på ndla.no skal publiserast på bokmål og nynorsk til same tid.Kravet gjeld SKRIFTLEG innhald. Det er opplæringslova som regulerer den pedagogiske verksemda eller tilgangen på språkleg kvalitetssikra læremidd...