Skip to main content
Advanced Search
Search Terms
Content Type

Exact Matches
Tag Searches
Date Options
Updated after
Updated before
Created after
Created before

Search Results

5 total results found

Kvalitet i interaktivt innhold (generelt)

Kvalitet i innhold

1. Innledning Interaktivt innhold er en samlebetegnelse på veldig varierte innholdstyper, og dermed finnes det utallige måter å bruke det på. Elever setter ofte pris på interaktivt innhold, siden det gjør at de kan være aktive og interagere med nettsiden. Det...

interaktivt_innhold
H5P
kvalitet
kvalitet_i_innhold

Kvalitet i kodekammer

Kvalitet i innhold

1. Innledning Et kodekammer består av ett eller flere 360-rom (H5P) der elevene skal komme frem til koder som gjør at de kan navigere videre i rommene. Det kan brukes på mange ulike måter, og i mange ulike fag. Kodekammer er store og tidkrevende produksjoner,...

interaktivt_innhold
H5P
kodekammer
kvalitet
kvalitet_i_innhold

Brukerinnsikt om interaktivt innhold

Brukerinnsikt om innholdstyper og eleme...

Mange elever setter pris på interaktive elementer på nettsidene våre. Interaktivt innhold lar elevene "gjøre noe". Det er viktig at interaktivt innhold har en funksjon, at det er lett å bruke og forstå, og at vi gjør det universelt utformet. Noen ganger er det...

kodekammer
brukerinnsikt
H5P
interaktivt_innhold

Uu: kodekammer

Universell utforming

NDLA Virtual Tour (360) og uu I utgangspunktet er kodekammer problematisk med tanke på universell utforming. Det inneholder mange ulike medietyper, og brukeren skal forflytte seg mellom flere rom i kodekammeret. Mye av innholdet er ikke-tekstlig. WCAG 1.1.1 e...

disclaimer
H5P
universell_utforming
kodekammer

Uu: H5P (generelt)

Universell utforming

Denne siden er ganske generell og det vil på sikt bli laget mer detaljerte sider om ulike H5P-typer. Slik som når og hvordan vi skal bruke de ulike og hva vi må tenke på når det gjelder uu. Jevnt over er H5P-er utfordrende når det gjelder universell utforming...

universell_utforming
H5P
interaktivt_innhold